ارور کولر گازیارور کولر گازی

ارور کولر گازی

ارور کولر گازی به شکل کد های خطا نشان داده می شود و یکی از آن ها کد خطا P4 است که در شرایط بررسی ایرادات، یک درایو کمپرسور اینورتر غیرعادی توسط یک مدار تشخیص خاص، از جمله تشخیص سیگنال ارتباطی، تشخیص ولتاژ، تشخیص سیگنال سرعت چرخش کمپرسور و غیره شناسایی می شود. همچنین کد خطا P2 به معنای این است که اگر ولتاژ نمونه برداری 5 ولت نباشد، LED خرابی را نشان می دهد و در لیست کد ارور کولر گازی P1، با بررسی مدار تشخیص ولتاژ مشخص شده، افزایش یا افت غیرعادی ولتاژ تشخیص داده می شود و کد ارور کولر گازی P0 به معنی این است که وقتی سیگنال ولتاژی که IPM به درایو کمپرسور ارسال می کند غیرعادی باشد، LED صفحه نمایش “P0” را نشان می دهد و AC خاموش می شود.

در میان کد ارور کولر گازی EC نیز دمای سیم پیچ اواپراتور را تعریف می کند و T2 کمپرسور به تازگی شروع به کار به عنوان Tcool می کند. همچنین کد E5 نشان می دهد اگر ولتاژ نمونه برداری کمتر از 0.06 ولت یا بالاتر از 4.94 ولت باشد، خرابی وجود دارد. کد ارور کولر گازی E3 در زمانی که سرعت فن داخلی برای مدت معینی بسیار پایین است (300RPM)، نشان می دهد که دستگاه متوقف می شود و کد خطا E2 زمانی که PCB به مدت 4 دقیقه بازخورد سیگنال عبور از صفر را دریافت نمی کند یا فاصله زمانی سیگنال عبور از صفر غیرعادی است. همچنین کد ارور کولر گازی E1  به شکلی است که نشان می دهد واحد داخلی در طول 110 ثانیه بازخوردی را از واحد خارجی دریافت نمی کند و این وضعیت چهار بار به طور مداوم اتفاق می افتد.

در میان کدهای ارور کولر گازی، E1  به این معنی است که یک خطای ارتباطی با واحد داخلی یا واحد خارجی وجود دارد. علت این امر می تواند یک اشتباه سیم کشی یا خرابی برد کنترل در واحد داخلی یا واحد خارجی باشد و یکی از کارهایی که می توانید برای عیب یابی کد خطای E1 انجام دهید این است که اسپلیت را خاموش کنید، سپس دو دقیقه صبر کنید و آن را مجددا راه اندازی کنید و اگر کد ارور کولر گازی E1 دوباره نمایش داده شد، ممکن است بخواهید ولتاژ دستگاه را اندازه گیری کنید. همچنین تکنسین های ما برای یونیت خارجی، درپوش سیم کشی جانبی را با پیچ گوشتی بر می دارند و سپس با استفاده از یک مولتی متر، ولتاژ را تست کرده که برای دستگاهی که ولتاژ 120 ولت دارد، انتهای آن را روی L1 و زمین لمس کرده و برای دستگاهی که ولتاژ 240 ولت دارد، باید انتهای آن را به L1 و L2 لمس می کنند. البته اگر در هنگام ارور کولر گازی مشکل سیم کشی نیست، ممکن است برد کنترل شما نیاز به تعویض در واحد داخلی یا خارجی داشته باشد.